HTML

Szél Győző fázós blogja

Utolsó kommentek

  • exilis: Szia Győző! Irigykedek egy kicsit a fenyő miatt, pláne hogy én már jártam a környéken, így a bükk... (2011.05.17. 12:10) Bélavár: 2011.05.09.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • exilis: Szia Győző! Irigykedek egy kicsit a fenyő miatt, pláne hogy én már jártam a környéken, így a bükk... (2011.05.17. 12:10) Bélavár: 2011.05.09.

A Felső-Tisza mentén

2017.10.23. 21:21 :: euria

kopjafas_tem.JPGA hosszúhétvégén Szatmárcsekén jártunk családi ügyben, és volt egy kis időnk fázásra is. Tulajdonképpen csak egyetlen új fát találtam, meg néhány ismertet fölkerestünk.

turistvand.JPGTúristvándiban a vízimalmon túl nem jutottunk – otthon megdöbbenve láttam, hogy nem kevesebb, mint 12 listás tölgyet találtak errefelé.

tiszakerecseny_tolgy.JPGTiszakerecsenynél egy legelőn formás tölgy tűnt fel. Lombja még teljesen zöld, alul valószínűleg egyenesre vágták a koronáját. A 497 cm-es fa Torma Zoltán falistájának kezdőképén látható, mint mondta, ez a példány „várakozólistás”. 2016 óta 2 cm-t nőtt.

lonya_feh_nyar.JPGLónyán a 2003-ban 775 cm-es nyárat éppen 800 cm-esnek mértem. A gátról annyira nem tűnt jelentősnek, hogy még haboztam is, lemenjek-e megmérni. Amikor a szedres-csalánoson átverekedve közvetlenül előtte álltam, már egyértelmű volt, hogy csak az ismert fa lehet.

japan_akav_vnameny.JPGVásárosnaményban szálltunk meg, a szálló közelében, a Beregi Múzeum kertjében található a Baranyai Laci által fölfedezett listavezető, de nem egytörzsű japánakác. Korát 350 évben állapították meg – nyilván ebben az esetben is reálisabb eredményt ad a kettővel való osztás.

szurke_ny_vnameny1.JPG

szurke_ny_vnameny2.JPGA megye legnagyobb fáját, a gyönyörű szürke nyárfát nem hagyhattam ki, most 920 cm-t mértem. Kissé messzebbről nézve ez a fa is az optikai csalódás iskolapéldája: jóval kisebbet mutat, kilencszázasnak semmiképp se gondolná az ember.

fekete_nyar1_vnameny.JPGVégül az egyetlen új találatom, egy gyönyörű, klasszikus, öreg fekete nyár az előző fa közelében, 661 cm-es.

fekete_nyar2_vnameny.JPGMinden megvan, ami kell: egytörzsű, hatalmas dudorok vannak a törzsén, ráadásul nyílt helyen áll.

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kedvencfak.blog.hu/api/trackback/id/tr4413065612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása